Friday, June 06, 2008

sAmBuT hArI jAdI SaYa








Saya nak tiup lilin hari jadi tapi ammie tak kasi.

Napa agaknya. Tahun lepas ammie beli kek ada gambar kartun pastu saya tiup2 lilin.

Kali ni ammie kata kita makan kek kat kedai jer.

Ayah takde, saya dengan ammie jer pergi.

Sampai kedai jer ammie suh ambik gambar.



Masuk dalam saya suka sangat saya cepat2 pilih kek coklat yang paling cantik sekali.




saya tak suka krim dia, ammie yang makan






sian saya kan...makan sepotong kek ajer pun cukuplah...



Ammie order fun frise dengan air coklat untuk saya.



Saya share makan kek coklat dengan ammie, saya tak suka krim dia, ammie yang makan, saya makan isi dalam dia jer.

Ammie tak order makan pun, sebab tekak ammie sakit, ammie asyik batuk dan takde suara...kelakar suara ammie...kejap kuat kejap perlahan...asyik2 saya terperanjat kalau dengan suara ammie tiba2 jadik kuat pulak.

Kakak2 kat situ asyik pandang2 saya sebab saya comel ker??? Sebab saya pakai tudung ker??? Sebab suara saya bercakap kuat ker??? Ntahlah..saya pun kuat bercakap macam ammie jugak...

Lepas makan, kami jalan2 gi 7-11, ammie beli strepsils, ubat sakit tekak.

Lepas tu kami pergi kedai buku, beli buku saya lagi.

Balik rumah, saya tengok pada strepsils takde halal...

"ammie tak boleh makanlah, takde halal dia..." saya ambik ubat tu saya bacakan ammie

"ammie dah sakit tekak sangat, ammie nak makan jugak...." ammie jawab macam tu

"ammie makanlah..takde halal, nanti ammie berdosa, masuk api neraka..." saya marah ammie saya

malam ni, ammie cakap dengan ayah, ubat tu takde halal, saya menyampuk,"...hah tulah kan kakak dah cakap dengan ammie takde halal...."...barulah ammie tau dalam tu ada alcohol...


Bye~bye~jumpa lagi...

No comments: